Het Juridisch Loket sluit de balies om het hoge aantal klanten te kunnen blijven helpen. Waal: "De wachtrijen aan de telefoon en aan de balie liepen op, terwijl het Juridisch Loket met minder personeel het werk moest doen. We moeten onze middelen slim inzetten om toch zo veel mogelijk mensen te helpen."
Klanten die 0900-8020 bellen krijgen een persoonlijk juridisch advies van één van de 250 juristen die bij het Juridisch Loket werken. Blijkt aan de telefoon dat een uitgebreid juridisch advies nodig is, dan wordt er een afspraak gemaakt bij een vestiging in de buurt. De vestigingen blijven bestaan voor het houden van spreekuren op afspraak.
Het Juridisch Loket richt zich op mensen met een lager inkomen en weinig vermogen. Vanzelfsprekend kan iedereen op de website www.juridischloket.nl terecht voor antwoord op een juridische vraag. Naast juridische informatie en tips zijn er ook handige voorbeeldbrieven beschikbaar. Ruim drie miljoen mensen raadplegen jaarlijks deze website.
Vestigingen die vanaf 7 april 2015 alleen op afspraak werken:
Alkmaar, Almelo, Almere, Amersfoort, Assen, Den Bosch, Dordrecht, Emmen, Haarlem, Leeuwarden, Leiden, Lelystad, Maastricht, Middelburg, Nijmegen, Roermond, Tilburg, Zaandam, Zutphen, Zwolle.
Vestigingen die vanaf 11 mei 2015 alleen op afspraak werken:
Amsterdam, Arnhem, Breda, Den Haag, Eindhoven, Enschede, Groningen, Heerlen, Rotterdam, Utrecht.
Over het Juridisch Loket
Het Juridisch Loket helpt bij juridische vragen en richt zich daarbij op burgers met lagere inkomens en weinig vermogen. De 250 juristen geven gratis informatie en advies. Onze klanten kunnen het Juridisch Loket bellen (0900-8020 Euro 0,25 p/m) of www.juridischloket.nl raadplegen