Autosport Magazine

Autosport Magazine Meer dan alleen formule 1

Multithumb found errors on this page:

There was a problem loading image http://www.dakarmagazine.nl/wp-content/uploads/2015/09/Smink-D16.jpg
There was a problem loading image http://www.dakarmagazine.nl/wp-content/uploads/2015/09/Smink-D16.jpg
There was a problem loading image http://www.dakarmagazine.nl/wp-content/uploads/2015/09/Wuf-D16.jpg
There was a problem loading image http://www.dakarmagazine.nl/wp-content/uploads/2015/09/Wuf-D16.jpg
There was a problem loading image http://www.dakarmagazine.nl/wp-content/uploads/2015/09/Edwin-D16.jpg
There was a problem loading image http://www.dakarmagazine.nl/wp-content/uploads/2015/09/Edwin-D16.jpg

Het team GINAF Rally Power neemt in de Dakar Rally van 2016 deel met Jan Lammers als enige wedstrijdrijder. De andere rijders Wuf van Ginkel, Edwin van Ginkel en Jos Smink richten zich op de nieuwe uitdagingen van het komende seizoen.

In elf Dakar rally’s was GINAF Rally Power op volle sterkte aanwezig in de zwaarste rally ter wereld. De afgeslankte deelname in Dakar 2016 heeft meerdere redenen. Op sportief vlak heeft de route van 2016 weinig draagvlak bij de teleurgestelde rijders Wuf van Ginkel en Jos Smink. Jan Lammers zal wel aan de start verschijnen als enige wedstrijdrijder van GINAF Rally Power. Lammers zal deze Dakar editie gebruiken om vertrouwd te raken met de nieuwe wedstrijd truck.

Smink-D16Sportief gezien is het verdwijnen van de etappes in Peru de belangrijkste reden. De organisatie heeft uit vrees voor El Niño, de wervelstorm die in januari wordt verwacht, de etappes in Peru uit het schema gehaald. „Daar lag voor ons de uitdaging. In het begin van de rally stonden er meerdere etappes op het programma met veel verschillende duinen. Dit jaar hebben we een aantal modificaties uitgevoerd op de trucks waarmee we in de duinen en stuk sterker zijn en de strijd nog beter kunnen aan gaan. In de duinen lag voor ons de uitdaging,” aldus Edwin van Ginkel. Nu het parcours vooral uit WRC-achtige routes bestaat is er voor Wuf en Jos niet zoveel uitdaging meer.”

,,Voor Jan Lammers ligt dat anders. Hij zal voor het eerst in de nieuwe truck deelnemen en voelt zich wel thuis op snelle pistes”. ,,Daarnaast,” zo maakt de teameigenaar duidelijk, ,,is het financiële aspect niet geheel onbelangrijk. Een Dakar Rally kost veel geld en met deze route denken Wuf van Ginkel en Jos Smink geen waar voor hun geld te krijgen.”

Wuf-D16

2016 is voor GINAF Rally Power een belangrijke jaar waarin professionaliseren een belangrijk uitgangspunt is. En daar horen uitdagende rally’s bij. Achter de schermen wordt er druk gekeken naar alternatieven, „We willen in overleg met onze sponsoren een ander programma rijden,” aldus Wuf van Ginkel. ,,We denken bijvoorbeeld aan de Silk Way Rally. Dat is een rally van Moskou naar Beijing. Ook de Oilibya Rally in april in Marokko, de Libaya Rally in oktober en de Grand China Rally zijn serieuze opties voor ons.”

Ondanks de afwezigheid van Wuf van Ginkel en Jos Smink is GINAF Rally Service zeker wel van de partij. Zij verlenen assistentie aan de teams van Gerrit van Werven, Aad van Velsen en GINAF Rally Power. ,,Het overslaan van de Dakar Rally 2016 neemt niet weg dat de ontwikkeling en de opbouw van de trucks van Wuf en Jos gewoon doorgaat. Bijkomend voordeel is dat later geplande modificaties nu versneld doorgevoerd worden. Helaas voor de Dakar van 2016, maar van ons bent u voorlopig nog niet af,” aldus Edwin van Ginkel.

Edwin-D16

Read more http://www.dakarmagazine.nl/nieuws/2016/jan-lammers-krijgt-nieuwe-ginaf-wuf-edwin-jos-blijven-thuis/