De Nederlandse winkelketen HEMA opent op woensdag 5 december aanstaande haar vijftiende winkel in Faubourg Saint Antoine, Frankrijk. In navolging van de succesvolle vestigingen in Noord-Frankrijk en de regio Parijs, geeft HEMA met de opening van deze vestiging in hartje Parijs verder invulling aan haar groeiambitie in Europa. 



HEMA wil klanten voorzien in hun specifieke behoefte voor dagelijkse boodschappen, op ieder moment en op iedere locatie. 'Dat betekent dat we niet overal dezelfde HEMA openen,' vertelt Ronald van Zetten, directievoorzitter HEMA. 'Sinds een aantal jaar openen we in Nederland kleinere HEMA-vestigingen in stadswijken, dorpen en op high traffic-locaties. Voorbeelden hiervan zijn onze winkels op stations. Met ruimere openingstijden en het uitgebreide foodassortiment zijn dergelijke vestigingen een aanvulling op het bestaande winkelaanbod. Daarnaast werken wij verder aan speciaalwinkels zoals de onlangs geopende beautywinkels in Haarlem en Amsterdam en de uitbreiding van vestigingen buiten Nederland', aldus Van Zetten.

Positieve reacties
Van Zetten vervolgt: 'In onze thuismarkten Nederland en België, zijn we enorm verwend. Mensen kennen onze producten en onze winkels. Bij de opening van de eerste vestiging in Parijs in 2009 was dit niet het geval. Daarom hebben we gekozen voor een zo logisch mogelijke winkelindeling en assortimentsselectie. En de reacties van de Franse klanten zijn na twee jaar nog steeds positief, getuige ook de opening van deze vijftiende winkel in Frankrijk, op een belangrijke locatie in Parijs. Het blijft dan ook niet bij deze vestigingen, we oriënteren ons op meerdere locaties in dit land. We zijn er trots op dat we verder invulling kunnen geven aan onze ambitie om zowel nationaal als internationaal door te groeien.'

Faubourg Saint Antoine
Deze vijftiende vestiging in Frankrijk bevindt zich in het centrum van Parijs (nabij de Bastille). Op twee verdiepingen vindt de klant de - inmiddels vertrouwde- artikelen, welke zijn ingedeeld volgens de internationale formule van de winkelketen. Deze formule is gebaseerd op verschillende leefmomenten. De winkel is ingedeeld in de bijbehorende ruimten, zo is er de eetkamer, badkamer, studeerkamer, woonkamer, kinderkamer, babykamer, en keuken. In iedere kamer zijn de producten gegroepeerd die te maken hebben met dat specifieke gebruiksmoment. Deze winkelindeling zorgt voor een overzichtelijk filiaal waar mensen, die nooit eerder in een HEMA-vestiging zijn geweest, snel de weg vinden.


Myreport twitter